Wednesday, September 8, 2010

...my 1st weblog class...

ehem..ehem... korang ingat tak entry cikgu wannabe ku dulu?? hehe.. tak sia-sia buat entry berangan itu sebab akhir nyer ada juga pihak yang sudi menggajikan ku sebagai cikgu walaupon sehari..dapat lah praktis berucap didepan kelas bak guru KPLI sekejap..ahaha

Anyway, kelas weblog development ini telah diadakan di Legend Hotel, KL. dan pelajar-pelajar chomel saya terdiri daripada sepasang ibubapa dan 6orang anak mereka.. wahh.. what a loving class i had aaa?? cikgu yang baik pasti punya anak murid yang lebih baik..betul tak? ehehe

Berbalik pada kelas weblog saya pada 2minggu lepas (wahh..lame nyer. nasib baik bukan 2tahun lepas ;), saya telah berkongsi pengalaman dan pengetahuan saya serba sedikit dalam membina blog asas untuk tujuan perniagaan. Highlighted di situ, Blog asas ye rakan-rakan :D

Walaupon ini pengalaman pertama saya mengajar di kelas tertutup & formal, pelajar-pelajar saya sangat memahami dan sangat sangat membantu antara satu sama lain.. Senang kata, saya rasa macam mengajar student dean list lah..sebab mudah di handle & berdikari  ^_^

seterusnyer, kiter layan pictures ye..zasss

Photobucket
bukti tarikh kejadian.. *ye, saya akui saya sangat amat lambat post entry ni T_T

Photobucket
with half of my student yang GIGIH

Photobucket
ohh.. mereka ni lebih gigih.. >_<

Photobucket
me with yasmin & my little photographer, taufiq sedang mencuri tulang ;)
Photobucket
*maaf kan saya yang kelihatan seperti mahu menyanyi lagu tema hari guru..
'Kami guru Malaysia..Berikrar dan berjanji.......... '

Photobucket
ohh.. sebenar nyer, kelas saya ni tak lah formal sangat, sebab kami bebas ke sana ke mari bergambar, bergurau atau melihat perkembangan@meniru sesama sendiri..make urself like home.ehehe

Photobucket
Macam kat sekolah, selepas tamat sesi persekolahan, kiter mesti ade sesi bergambarkan..
Jadi mai saya perkenalkan barisan pelajar-pelajar saya: 
dari kiri sebelah belakang: saya, Yasmin, Farhana, Pn. Azalina,  Adil Luqman, Adil Abdul Rahman
dari kiri depan: Adil Taufiq dan Norazizi.  (tiada dalam gambar: En. Azmi)

Photobucket
Mengenangkan sepanjang pembelajaran kami tiada sebarang refreshment, 
maka sebelum pulang, kiter berbuka puasa dulu  ;)

Photobucket
zoom on some of our food.. nyum nyum

Photobucket
diasert hiasan sendiri yang dimakan diawal sesi melantak..
*makan buffet memang takde undang-undang kan, janji kenyang  ^_^

Photobucket
dan ini adalah makanan terpenting dalam sesi makan sampai kembung ni kerana iyer dapat membantu payback yang lebih berbaloi-baloi..

Photobucket
nora tenang menghirup & mengunyah oyster... 
*tiap kali tengok makanan ni, mesti teringat Mr. Bean...huhu.. ku pengsan  *_*

selepas 2jam kami beradu tenaga di meja makan, tertinggal lah sepinggan kuih tak bertuan yang meronta-ronta minta dihabiskan tapi perut merjerit-jerit kekenyangan... 
maka, bermulalah aksi tolak menolak pinggan...

Photobucket
gusar dengan tolakan yang tak berpenghujung, akhir nyer taufiq dengan gentleman nyer meng'offer' diri untuk cube menghabiskan iyer...caya lah Taufiq!

Photobucket
walaupon kami tau taufiq hebat, tapi cian lah pulak biar dia memikul beban seorang diri.. jadi kami edarkan pinggan berkenaan sekeliling meja.. biar semua orang cuit sorang sket. kurang beban taufiq..hehe

Photobucket
 at the end, kek makin kecil. taufiq berjaya abiskan. Yay!!

Photobucket
 Dengan bangga nyer, kami ingin membuat pengakuan bahawa, kami telah berjaya menghabiskan makanan kami hingga titisan terakhir. Menjadikan kami, calon peneman makan buffet anda yang TerBaek! 
*kalau ada undangan untuk makan buffet, jangan segan silu ajak kami k.. makan buffet je lah, kalau makan hidang, bankrup lak korang kami kerjakan..ehehehe

Photobucket
 selamat berbuka~~~ d[^_^]b

7 comments:

Ezao' Edogawa said...

wah! ni kira mcm seminar mengajar newbie buat blog la ni.? ke sy yg salah.? hehe

Aneesah said...

Cik Liyana, dunia ni kecik! Farhana tu my senior masa A-Level dulu. :D

iYda Juhar said...

wah!! menariknye. bole tak kalo i nak u jadi personal tutor?? hehehhe

CorneaMelayu said...

tahniah...!!!..bagus..!!!...lin kali kalau ada kelas lagi n nak pakai tukang tangkap gambar ajak2 la aku ni ye..hehehe...

liyana said...

@ezao... yup..telahan anda adalah betul ^_^


@aneesah.. lah ye ke?? nape br bg tau?? leh kirim salam ari tuh...ehehe


@iyda... personal tutor i?? u nk ajar i ape??? cam menarik je..ehehe


@abg poji... u pro, i takot i tak mampu byr...tp kalau free, ok..hihi

neneknora said...

oh meee oh myyy..
feymes seketika :P

Cik Baiti said...

salam liyana,
bile nak arrange for new slot? i am interested...seriussssss sangat.if u do, please update me at baiti_am@yahoo.com...please3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...