Friday, August 28, 2009

...Make ur own Handphone sleeve...

Nk menguji bakat terpendam korang tak ujung mgu nie?? nak nakK NAKK (jwpn yg di'angan2'kan :)

ye lah, nk kuar umah malas sbb dlm orientasi puasa lg kan.. pastu nk buat kuih raya lak, awal lg.. kang ade bakat kuih abis sblm raya.. jadi apekah yg perlu dibuat ujung mgu nie?? ehehe.. Jengjejeng..

ape kate kiter buat baju raya utk handphone@ipod kite.. pasti menawan utk dibuat melaram lebaran ni..ecece.. ayat xleh blah.. sabar je lah korang yea..

k lah.. masa sgt mencemburui kiter.. Jd, ayuh kiter mulakan kelas jahitan kiter pada hari ni.


1. Firstly, measure your handphone's size (leght, width & tall).. Then cut your Felt and Cotton material as needed.. (jgn lupe lbh kan lah sket ukuran supaya muat mengikut ketebalan hs korang ye)

2. Then decorate front & back view of your sleeve to make your sleeve one of a kind.
(kat sini, cik terompah agak malas.. deco belah depan je..pastu letak butang kat blakang utk close casing nanti. Plus, utk lbh sempoi lg, just gune skill jahitan jelujur ye rakan2)

3. After all of your decoration process end, lets combine this pieces together.. Chaiyo!
(last jahitan, jgn lupe jahitkan tali utk close casing. n kalau xpandai cantum, sile lah besar kan mata anda m'ngusha cara jahitan diatas.. tp mcm xnmpk je kan, buat2 lah nmpk ye rakan2. kedaifan kamera amatlah dikesali)

4. Now, your last product ready to be carry everywhere..Congrats! wiiii~~ (Haruslah riak pada masa nie ye :)

n let me show off my pair..ecece (1 for maxis no, & 1 for digi no.. haha.. silap sbnr nyer.. patot makhluk tu yg wane kuning, background ijau..tp terbalik lah puloks..so, abaikan je lah ye)
Slamat mencube!

Enjoy~~~ d[^_^]b

p/s: Ape? nk cik terompah buat kan?? oooo..boleh boleh bolehh.. email ye..ihiks

9 comments:

dzi said...

mcm best jer... brp hinggit ni makcik? tp mcm nak sahut cabaran jahit sndr jer. hee

liyana said...

pasti lah bukan sehinggit. dlm lingkungan 8hinggit sj..

tp mmg misi nyer utk kamu org menjahit.. jd, semoga berjaya :)

adila cutie-home said...

x penah try lagi nak buat sarung hp niee.. nak buat utk diri sendiri mmg malas... hahahahaa..

liyana said...

xpe..pelan2 kayuh ye dear :D

Joyce C. said...

Seriously awesome idea. But... I seriously suck at sewing. It's a phobia, I think. =__=

liyana said...

haha..chumel.. mesti sbb pernah cucuk jari masa menjahit.. sbb tu fobia.. kalu i jual set menjahit utk beginner ni bagus kan... sume alatan utk jahit hp sleeve ada in one packaging

Anonymous said...

liyana.. nak tanya material ape yg you guna utk decorate sleeve (kartun kaler merah tuh!).. hehehe nak cari kat maner bende tu ye??

oya@mamahamzah said...

mmm suka dan minat menjahit tapi tak pandai dan tak reti la... nak belajar la cadangnya...

lia said...

salam.liyana ni mmg betul2 kreatif la.first time singgah blog ni.terpegun tgk hasil kreativiti liyana.tringin plak nk cuba buat kraf dari felt ni.k,keep up a good work!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...