Saturday, May 15, 2010

Separuh Akhir Piala Thomas


luluh hati tonton separuh akhir Malaysia vs China.. why Malaysia?? why??? kelebihan bermain di tempat sendiri tak cukup membantu ke??? hukhuk...18thn + 2thn lagi lah kiter kempunan nak julang piala pojaan ramai itu.. T_T  *pergh..memang emo giler skang, walaupon ku dah tau memang ajaib kalau malaysia berjaya kalahkan juara bertahan itu. pape pon, ku harap pertandingan yang lebih sengit semalam..

Bagi yang tidak menonton aksi tragis itu, berikut adelah keputusan game Separuh Akhir Piala Thomas:



MALAYSIA 0 CHINA 3

Lee Chong Wei vs Lin Dan  17 – 21 , 9 – 21 

Koo Kean Keat/Tan Boon Heong  vs Cai Yun/ Fu Hai Feng  15 -21 , 10 -21 

Wong Choong Han vs Chen Jin  16 – 21 ,  9 – 21


INDONESIA 3 JEPUN 1

Taufik Hidayat vs Kenichi Tago 21-9, 21-14;

Markis Kido/Hendra Setiawan vs Kenichi Hayakawa/Kenta Kazuno 21-9, 21-11;

Simon Santoso vs Sho Sasaki 19-21,21-13,11-21;

Nova Widianto/Alvent Yulianto Chandra vs Noriyasu Hirata/Hiroyuki Endo 21-14,22-20


maka, 16 may 2010 akan menyaksikan persaingan sengit antara indonesia dan china untuk final.. hurm.. bagi mereka yang frust macam saya, mari lah kiter sokong Skuad hoki negara yang bakal bertanding dalam perlawanan akhir kejohanan Piala Sultan Azlan Shah..

Moga-moga adelah satu acara sukan yang boleh membanggakan negara ~~~ d[T_T]b

4 comments:

dill said...

malam tadi tengok games kat restoran sampai terjerit. nasib baik tak kuat.


tapi, aku keciwa...


adOi.

liyana said...

ku pon kecewa giler..

hoki pon xde harapan. mcm mane nih??? nk sokong sukan ape lg??

Diana said...

semangat Faizal bgn pagi2 tgk kekalahan mereka, aku sampai termimpi2 sbb tv hujung katil je, xlena tido ku huhuhu

liyana said...

ahaha.. gud gud.. semangat itu yg kiter cari.. caya lah faizal~~

ahaha.. mesti ko tensi ngan aku kan babe sbb sokong laki ko ganggu tdo ko..sabar sabar.. biler melibatkan sukan, emosi tak leh ketinggalan ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...